lördag 28 juni 2014

Bloggstart

För snart sex år sedan startade jag en tidvis ganska populär blogg med inriktning på Kina. Det som utlöste bloggandet var min känsla av att Kinas ökande makt och inflytande inte belystes på ett kritiskt sätt i den svenska bloggvärlden. Av något underligt skäl hade ett antal liberala bloggare utsett Kina till favoritland och motvikt till den förhatliga och hycklande västvärlden. Jag var tvungen att ryta ifrån och mitt bloggande tog faktiskt skruv. Sedan dess har den svenska bloggmyllan genomgått flera metaformoser och Kina bevakas nu av många olika bloggar, vilket ledde till att blogglusten sakta tynade bort.

I detta supervalår känns det dock som att jag fått lust att skriva igen och eftersom mitt intresseområde förskjutits till svensk inrikespolitik är det bäst att skapa en ny blogg, som jag kallar Kravmaskinen. Här kommer jag att dela med mig av mina tankar och reflektioner om den svenska politikens förfall och irrelevans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar